Σάββατο, 25 11 2017

Φύλλα Εφημερίδας

ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ

Περισσότερα...

Οι υποδομές συνιστούν έναν από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης κάθε κοινωνίας γιατί δίνουν τη δυνατότητα στη νέα γενιά να αναπτύξει τις ικανότητες της και να κάνει πράξη τις
προσδοκίες και τα οράματα της.
Ο Δήμος Λοκρών συνεχίζοντας την προσπάθεια για αθλητική διαπαιδαγώγηση των νέων παρέδωσε προς χρήση το Γυμναστήριο Μαρτίνου που παρέμεινε κλειστό για πολλά χρόνια
λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων.
Όλοι οι Μαρτιναίοι μόνο χαρά μπορούν να αισθάνονται για την λειτουργία του κλειστού Γυμναστηρίου Μαρτίνου.
Μια νέα αθλητική περίοδος ξεκινά για το Μαρτίνο.

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΥΓΡΑΦΟΤΑΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ ΙΩΑΝΝΑΣ ΜΑΣΤΟΡΑ

Περισσότερα...Το λογοτεχνικό έργο «Η Πριγκίπισσα Φλόγα» (Εκδόσεις Αρναούτη) της Ιωάννας Η. Μάστορα παρουσιαστηκε τη Δευτέρα 3 Ιουνίου και ώρα 8:00 μ.μ. στο «Παλατάκι» Χαϊδαρίου.
Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε με την αρωγή του Δήμου Χαϊδαρίου και της Αντιδημάρχου Πολιτισμού - Αθλητισμού & Νεολαίας κας Κωνσταντίνας Αδαμοπούλου.

Οι Αρχέγονες Ρίζες μας: ΑΙΑΣ Ο ΛΟΚΡΟΣ: Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ

Αναζητώντας τον τάφο του Αίαντα του Λοκρού θα αναφερθούμε πρώτα για την καταγωγή του, τα κατορθώματά του, και την κατάρα των Θεών που τον κυνηγούσε μέχρι τον Περισσότερα...τάφο του. Ο Αίαντας κατάγονταν από μια μικρή πόλη την Νάρυξ που η θέση της έχει επιβεβαιωθεί από την ΙΔ΄ Αρχ. Υπηρεσία και τοποθετείται στο Ρεγγίνι της Λοκρίδος στην θέση Παληόκαστρο χάρη στην εύρεση σχετικής επιγραφής (ΑΔ6- 1920-21, 139-143).

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ (1941-1944)

Στο αντιστασιακό κίνημα των Ελλήνων κατά των Γερμανών και Ιταλών κατακτητών σημαντική υπήρξε και η συνεισφορά των γυναικών. Μερικά περιστατικά και πράξεις καταδεικνύουν τη μεγάλη συμβολή των γυναικών στην απελευθέρωση της πατρίδας μας. Οι στρατιώτες που γυρνούν από το μέτωπο έχουν ανάγκη τη συμπαράσταση του πληθυσμού. Χρειάζονται λίγο ψωμί, κατάλυμα, ατομική καθαριότητα και ένα καλό λόγο. Στα χωριά αλλά και στις γειτονιές της Αθήνας, άλλοτε οργανωμένα και άλλοτε ανοργάνωτα, οι γυναίκες ζεματίζουν για να φύγουν οι ψείρες, τους περιθάλπουν, τους δίνουν να φορέσουν πολιτικά ρούχα για να μη συλληφθούν και τους εφοδιάζουν με τρόφιμα για το ταξίδι. Οι γυναίκες κρύβουν επίσης τους άνδρες.

ΤΡΩΤΕ ΖΕΑ

Φίλος καλός, που αγαπάει και αυτός την καλή «ΤΑΒΕΡΝΑ» με πήγε, στο Γαλάτσι (στη Λαμπρινή). Η συνοικία για μένα είναι άγνωστη. Ξέρω, ότι μένουν πολλοί Κυκλαδίτες, ιδιαίτερα Ναξιώτες (Αξιώτες). Με πήγε στην οδό Ορφανίδου 76. Εκεί είναι η Ταβέρνα - Εστιατόριο, το «ΒΑΡΕΛΙ». Λαμποκοπούσε από καθαριότητα. Παρόντες η κ. Τζήμα και ο Σύζυγος της. Έπιασα τον κατάλογο. Στην πρώτη σελίδα είχε ένα καλογραμμένο κείμενο και με έντονα μαύρα γράμματα έγραφε:

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΝΑ

Την εννοούμε όλοι τη λέξη ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ. Διαφοροποιείται όμως στη σκέψη τουκαθενός πολίτη σε Διεθνή κλίμακα. Εξαρτάται, φυσικά με τι μάτι τη βλέπει και με πιο μικροσκόπιο την αναλύει. Μεποια ευαισθησία πνευματική κατορθώνει να τη διακρίνει,και ποιες οι σκοπιμότητες των πατρόνων που τη διαχειρίζονται και την προωθούν.

Στ' αλήθεια ποιος είναι αυτός που δε βλέπει πως ανατέλλει μια νέα εποχή όπου το δύσκολο δεν είναι ν' ανέβεις αλλά να σταθείς όρθιος.

Τη φωνή στην δημοσιότητα δίνουν τα «τα πολύστροφα μηδενικά», οι παντογνώστες αποτελούντους σωτήρες και φωστήρες στην δημοσιότητα της στιγμής. Η αδηφαγία της πολιτικής και κοινωνικής μας ζωής έχει πλήξει τους θεσμούς και τα ήθη μας.

Εν ονόματι του κέρδους και της απληστίας καθυποβάλλουν τον πολίτη σ' ένα ανελέητο καθημερινό τρεχαλητό, ώστε να παραμερίζει και να απομακρύνει κάθε ηθικό ενδοιασμό του. Στο ανελέητο αυτό τροχάδην οι μεγιστάνες του υπερκέρδους για να φθάσουν στο συν άπειρο του βωμού που στοχεύουν θυσιάζουν κάθε ευαισθησία.

Εκμεταλλευόμενοι την πρόοδο της τεχνολογίας σε βάρος του αδύναμου πολίτη τον μαζικοποιούν σε διάφορα σημεία της υδρογείου με διαφορετικές γλώσσες συνεννόησης, διαφορετικές θρησκείες, διαφορετικά ήθη και συνήθειες, να ζήσουν κάτω από τη δική τους διεφθαρμένη νοοτροπία της εκμετάλλευσης και του κέρδους.

Μας καθοδηγούν ολοταχώς σ' ένα σύστημα ολοκληρωτισμού του μεγάλου κεφαλαίου, με αύξηση μιας καταναλωτικής κοινωνίας, με απώτερο σκοπό την εξυπηρέτηση του καπιταλιστικού συστήματος.

Άπειρες σκέψεις και απόψεις μπορούμε να έχουμε σχετικά με το σχεδιασμό και την οργάνωση του ολοκληρωτικού καπιταλιστικού συστήματος, που οδηγούν στη λεγόμενη παγκοσμιοποίηση από κράτη της οικονομικής ολιγαρχίας και τα συμφέροντα μετρημένων στα δάχτυλα.

Γιατί, το μικροσκόπιο, όπως αναφέραμε πιο πάνω αναλύοντας αυτές τις σκέψεις, εμφανίζει ξεκάθαραπως η παγκοσμιοποίηση δεν είναι αντάξια στις ελευθερίες του πολίτη και των δημοκρατικών αρχών του. Πως το δεκανίκι που στηρίζεται είναι ο ολοκληρωτισμός που στερεί τις ελευθερίες του λόγου του πολίτη, που τον προσανατολίζει σ' ένα είδος ιδεολογίας και απομάκρυνσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πως ο πολιτικός λόγος αρθρώνεται από επικοινωνιολόγους που πραγματοποιούν πλύση εγκεφάλου, που προσβάλλει τον πολίτη χωρίς ουσία, χωρίς καν να αναφέρονται σε θεσμούς που καταξιώνουν τις δημοκρατικές αρχές και τις ελευθερίες του. Οι θεσμοί είναι εκείνοι που θα κατευθύνουν την κοινωνική και πολιτική της κάθε χώρας που ετοιμάζεται να δεχθεί και να ενταχθεί σ' αυτό το λεγόμενο κύκλωμα της παγκοσμιοποίησης και όχι με το μανδύα του Νέου ολοκληρωτισμού όπως υπαινίσσονται κάποιοι.

Οι θεσμοί που καταξιώνουν το σεβασμό στα δικαιώματα του πολίτη, στον κόπο του ηλικιωμένου συνταξιούχου, στον μικρομεσαίο, στην υγεία, στην παιδεία του, σεβασμό στο περιβάλλον, γνωστό σ' όλους οι αγώνες που έχουν γίνει για τη κατάκτηση αυτών των δικαιωμάτων. Είναι οι μόνοι και πιο βασικοί παράγοντες που μπορούν να δικαιώσουν μια παγκοσμιοποίηση, σ'ένα πλαίσιο εργασιακής ειρήνης με την αναμονή ενός καλύτερου κόσμου.

Οι πολιτικοί μας λοιπόν, ας κάνουν το γύρο του κόσμου, ας ατενίσουν με ευαισθησία μπρος στις δυσκολίες της ζωής αυτών των ανθρώπων και τα προβλήματα της παγκοσμιοποίησης.

 

Νικ. Ι. Γκούτζου

ΤΟ ΤΟΥΦΕΚΙ ΤΟΥ ΒΕΛΗΤΖΙΩΤΗ

ΤΟ ΤΟΥΦΕΚΙ ΤΟΥ ΒΕΛΗΤΖΙΩΤΗ

Γράφει ο Παν. Γεωρ. Δημάκης
Υπεύθυνος Ιστορικού Αρχείου Δήμου Αμφικλείας-Ελατείας

Περισσότερα...

H ένδοξη Βελίτσα, η αητοφωληά του Παρνασσού, έδωσε στον Ιερό Αγώνα δεκάδες αγωνιστών, πρωταγωνίστησε δε λόγω οχυρής θέσεως σαν επιτελικό κέντρο, σ’ όλη τη διάρκεια της Επαναστάσεως του ’21. Έδρα του Οδυσσέα Ανδρούτσου, με την περίφημη σπηλιά-φρούριο «Μαύρη Τρούπα», αλλά και κατά περίπτωσιν του Υψηλάντη, Καραϊσκάκη, Νικηταρά, Τζαβέλλα κ.ά. Η ασφαλής και οχυρή θέση της Βελίτσας, στα πρόποδα του θεϊκού Παρνασσού, είχε προσελκύσει κατά την μακρά περίοδο της Τουρκοκρατίας τα πιο άξια και δυναμικά στελέχη της κοιλάδας του Κηφισού, που δημιούργησαν το υπέροχο φυλετικό δείγμα των ρουμελιωτών «παλληκαριών»,1 τα γενναία και ανυπότακτα στις τοπικές μάχες, αλλά και πανταχού παρόντα, όπως εκφράζεται το δημοτικό τραγούδι «για τα σαράντα παλληκάρια από τη Λεβαδειά, που πάνε για να πατήσουνε την Τροπολιτσά».

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΗΜΟΥ ΛΟΚΡΕΩΝ

«ΟΣΟΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ» (Πλάτωνας 427-347 π.Χ από την διάλεξη  του κ. Μπουραντά)


Την Παρασκευή 29/3/2013 στην αίθουσα διαλέξεων του Κωνσταντίνειου ΠνευματικούΚέντρου στην Αταλάντη έγινε διάλεξη από τον Καθηγητή – Συγγραφέα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημήτρη Μπουραντά με θέμα «οι αξίες ως πυξίδα προσωπικής διεξόδου από την κρίση»

"Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΛΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ"

Περισσότερα...

Με τα καλύτερα λόγια μίλησε για τη χώρα μας ο RobinWilliams
«Τα οικονομικά δεδομένα αλλάζουν συνεχώς για όλους. Αυτό που δεν αλλάζει είναι η κληρονομιά, η ταυτότητά σας. Ο Παρθενώνας δεν φεύγει από την Αθήνα. Είναι ακόμα εκεί για να θυμίζει ότι η πρόοδος και η ακμή μπορούν να επιστρέψουν», δήλωσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» ο διάσημος κωμικός Robin Williams.
Είπε ακόμα, ότι έχει κάνει διακοπές με σκάφος στα ελληνικά νησιά και πως δεν ήταν αρκετό για να δει όλα όσα έχει διαβάσει στην ελληνική μυθολογία. «Στην Αγγλία για παράδειγμα, δεν πήγα πουθενά. Τι να δω; Το παλάτι του Μπάκιγχαμ; Δεν με νοιάζει. Όπως κι αν πάω στη Γερμανία, δεν θα πάω να δω το Τείχος του Βερολίνου. Ωστόσο, την Δήλο, τον  Παρθενώνα και τις Μυκήνες δεν μπορείς να τις αγνοήσεις».

Κάθε φωτογραφία... χίλιες αναμνήσεις

Περισσότερα...

Γεώργιος Δημ. Καραμέρης
Οργανοπαίκτης στις ορχήστρες Χιώτη, Ζαμπέτα, Μπιθικώτση.
Στο Μαρτίνο πάντα συνόδευε τις παρέες του με τα σύντομα αυτοσχέδια τραγούδια και ταξίμια του. Ένα από αυτά που έμαθα από άνθρωπο της παρέας είναι:
“Κουνισέ το μας λιγάκι το παχύ σου κωλαράκι” και πολλά άλλα τέτοια.

Σελίδα 1 από 2

Εφημερίδα