Κυριακή, 25 06 2017

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ

 

Γράφει ο Νίκος Αθ. Μπάτσος, Ιστορικός Ερευνητής
H Αρβανίτικη ή Αρβωνίτικη δεν είναι γλώσσα των Αλβανών αλλά των μακρινών προγόνων μας των Πελασγών.
Εδώ θα αναφερθώ μόνο σε λίγα αποσπάσματα από το βιβλίο.
Την Αρβωνίτικη γλώσσα που πήρε το όνομά της από την αρχαία πόλη ΑΡΒΩΝ ή Αρβανίτικη αργότερα, την ομιλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες της Ηπείρου, και της Ιλλυρίας, χιλιάδες χρόνια πριν έρθουν οι Αλβανοί στην Ευρώπη, από την εποχή των Πελασγών.
Οι Αλβανοί ήρθαν στην Ευρώπη τον 12ο αι. μ.Χ. πρώτα στην Λομβαρδία και μετά στην Β. Ιλλυρία.

Προτού έρθουν στην Ευρώπη η κοιτίδα τους ήταν στην Ασία. ΣΤΡΑΒΩΝ Γεωγραφικά ΣΤ’ 211: Αναφέρει την ΑΛΒΑΝΙΑ ως αποτελούμενη από την κοιλάδα του Κύρου ποταμού που έχει στην Ανατολή την Κασπία Θάλασσα και δυτικά τον Καύκασο.

Άλλη μια πηγή που επισφραγίζει την πατρίδα των Αλβανών, είναι: Άπιου Μιθρυδάτου 103 Διων Κασσ. 36, 37: Βασιλέας των Αλβανών Οροίζην ή οροίσων εν τω Καυκάσω, πολεμίσαντα κατά του Ρωμαίου στρατηγού Πομπήιου εις εν Ασία εκστρατείαν.
Στην συνέχεια του εδαφίου αναφέρεται ότι οι Αλβανοί του Καυκάσου νικήθηκαν από τον Πομπηίο και ζούσαν σε αρχέγονο κατάσταση, έχοντας ακόμη ξύλινα άροτρα μη αριθμούντες υπέρ τα εκατό τελούντες ανθρωποθυσίας και εν γένει νομαδικώς ζώντες εμβάλες των περί τω Καυκάσω κοιτίδος.
Στην συνέχεια θα αναφερθούμε σε ένα απόσπασμα του βιβλίου που αφορά και το Μαρτίνο: Οι Αρβανίτες Έλληνες που ήρθαν από την Β. Ηπείρο και παρέμεναν κυρίως στην Στερεά και Πελοπόννησο ήταν μια ασήμαντη μειοψηφία μέσα στον Ελληνικό κορμό στον οποίο κι αφομοιώθηκαν, όσο για την Αρβωνίτικη ή Αρβανίτικη γλώσσα μεταδόθηκε από τους Αρβανίτες κατά τους χρόνους της Τουρκοκρατίας που ήταν πιο εύκολο να μάθει Αρβανίτικα παρά Ελληνικά.
Γι’ αυτό όσοι ομιλούν Αρβανίτικα δεν έπεται ότι είναι και Αρβανίτες. Επίσης ψευδή είναι ότι ερημώθηκαν ορισμένες περιοχές και κατοικήθηκαν από Αρβανίτες.
Τα πάρα πάνω μας τα βεβαιώνουν: Ο Κων/νος Παπαρρηγόπουλος: «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους», ο Κ. Μπίρης: «Αρβανίτες οι Δωριείς του Νεότερου Ελληνισμού», ο Περικλής Περάκης: «Η Διαμόρφωση του Ελληνικού Έθνους». κ.ά.
Για παράδειγμα θα αναφέρουμε το Μαρτίνο της Λοκρίδας σε μια κάρτα απογραφής του πίνακα 4 του 1540 μΧ. από τα Οθωμανικά αρχεία της Κωνσταντινούπολης.
Είναι μια οικονομική απογραφή για φόρους που απέδιδαν στον Σουλτάνο οι οικισμοί της Λοκρίδας.
Και βλέπουμε στον πίνακα 4 για το Μαρτίνο υπάρχουν δύο στήλες, η μια αναφέρεται στο Μαρτίνο Μουζάκι αυτό είναι το Αρβανίτικο τμήμα του Μαρτίνου από τον οικιστή Έλληνα χριστιανό Β. Ηπειρώτη Αρβανίτη Μουζάκι (από την Μουζακιά) μάλιστα και σε άλλο σημείο των Οθωμανικών αρχείων αναφέρεται ως «Νικόλα Μουζάκι». Από το όνομα του Έλληνα οικιστή Αρβανίτη Νικόλαου Μουζάκι, πιθανόν οι Τούρκοι για κάποια περίοδο ονόμαζαν το Μαρτίνο Μουζάκ όπως αναφέρει και ο Γ. Μίχας στο βιβλίο του. Αργότερα όμως επικράτησε και πάλι το όνομα Μαρτίνο που είχε πάρει από τους Φράγκους όταν άλλαξαν τα αρχαία ονόματα των χωριών μας. Βουμελιταία-Μαρτίνο, Λάρυμνα-Καστρί, Ακραίφνιο-Καρδίτσα, Κώπας-Τοπόλια, Ασπληδώνα-Πύργος κ.λ.π. Το τμήμα αυτό του Μαρτίνου είναι στο δεύτερο λόφο δυτικά στο Λιμθ (Αλώνια) έχει 63 σπίτια, 58 άγαμους, καμία χήρα, κανένα Μουσουλμάνο και αποδίδει φόρους 6.516 άσπρα.
Η άλλη από κάτω στήλη του πίνακα 4 αναφέρει σκέτο Μαρτίνο είναι το παλαιό τιμήμα του χωριού γύρω από την εκκλησία των Ταξιαρχών που είναι οι ντόπιοι κάτοικοι από την αρχαία πολή ΒΟΥΜΕΛΙΤΑΙΑ από το Παλιοχώρι του Μαρτίνου στον Άϊ Γιώργη αφού υπήρξε μια από τις μακροβιότερες αρχαίες πόλεις της Λοκρίδας αυτό το αναφέρουν ο Ιεροκλής 5ος -6ος αι. μ.Χ. στο βιβλίο «Συνέδκημος» και το Πανεπιστήμιο Αθηνών στον Αρχαιολογικό Άτλα του Αιγαίου κ.α.
Το παλιό τμήμα του Μαρτίνου γύρω από την εκκλησία είναι μεγαλύτερο από το Αρβανίτικο έχει 81 σπίτι, 10 άγαμους, 5 χήρες, κανένα Μουσουλμάνο και αποδίδει φόρο 10.000 άσπρα.
Οι Λιμιθιέοι Αρβανίτες ήσαν πιο σκληροί μέχρι τις ημέρες μας αλλά σιγά-σιγά αφομοιώθηκαν από τους παλαιούς ντόπιους κατοίκους.
Η δε Αρβανίτικη γλώσσα μεταδόθηκε σε όλον τον πληθυσμό του Μαρτίνου.
Άπαντες οι κάτοικοι του Μαρτίνου Λιμιθιέοι και μη μιλούσαν καθαρά τα Ελληνικά, αλλά μιλούσαν και τα Αρβωνίτικα ή Αρβανίτικα.
Γι’ αυτό όπως αναφέρει ο Κ. Μπίρης, όσοι ομιλούν Αρβανίτικα δεν έπεται ότι είναι και Αρβανίτες.
O Αθανάσιος Νυδριώτης συγγραφέας και καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών στο βιβλίο του ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ αναφέρεται για τους Μαρτιναίους ότι αγαπημένη τους ασχολία ήταν ο πόλεμος, που είχαν κληρονομήσει από τους Αρβανίτες που είχαν φέρει παλαιά οι Φράγκοι για να φυλάνε το πέρασμα της Λοκρίδας προς Θήβα και Αθήνα.
Μαζί κύλαγε στις φλέβες τους και το αψύ αίμα των πανάρχαιων Λοκρών του ανδρόκαρδου Αίαντα ένα παράξενο κράμα ήταν αυτοί οι άνθρωποι εκείνων των δύο προγόνων.
Επίσης ένας άλλος οικιστής Αρβανίτης ο Μάλεσης, πέρασε από το Μαρτίνο και έμεινε μαζί με την φαμίλια του για λίγο καιρό στην λεγόμενη σπηλιά του Μάλεση (Σπέουα ή Μέλεσιτ). Σήμερα η μεγάλη αυτή προϊστορική σπηλιά χρησιμοποιείται σαν αποθήκη κτηνοτροφών κάποιου Μαρτιναίου τσοπάνου και βρίσκεται στους πρόποδες στις χερόμες απέναντι από το Παλιοχώρι. Αλλά οι Μαρτιναίοι τον έδιωξαν και αυτός όπως λένε πολλοί πήγε στην Μαλεσίνα και ότι από αυτόν πήρε το όνομα και έτσι η έχθρα με το Μαρτίνο ανανεώθηκε. (παλαιά έριδα ΒΟΥΜΕΛΙΤΑΙΑΣ ΑΛΩΝ) οι Έλληνες Αρβανίτες πολέμησαν εναντίον των Σλάβων του Στέφανου Δουσάν και του Συμεών, των Βουλγάρων, Γαλατών, Αλβανών και Τούρκων.
Οι Έλληνες Αρβανίτες που κατέβηκαν στην Ν. Ελλάδα ήταν ελάχιστοι σε σύγκριση με τον ντόπιο πληθυσμό. Και η μετάδοση της Αρβανίτικης γλώσσας σε ευρύ κλίμα μέσα στην ελληνική επικράτεια έγινε στους χρόνους της Τουρκοκρατίας στο κοινό αγώνα κατά των Τούρκων και των Αλβανών στα αρματολίκια και στα κλέφτικα λημέρια και στα χωριά.
Γι’ αυτό η γλώσσα δεν αποτελεί πανάκεια σε όλες τις περιπτώσεις για την καταγωγή κάποιου, αυτό υποστηρίζουν στις διατριβές τους οι καθηγητές Σάθας, Νερούτσος και Λάμπρου.
Ένα τρανταχτό παράδειγμα έχουμε με τους Πομάκους της Θράκης, στους οποίους το D.N.A. δείχνει ότι είναι απόγονοι των Αρχαίων Θρακών Ελλήνων αλλά λόγω θρησκείας (Μουσουλμάνοι) και γλώσσας (Τουρκικής) και λόγω μη προσοχής του ελληνικού κράτους, δηλώνουν Τούρκοι.
Οι Αρχαίοι Έλληνες της Ηπείρου και της Ιλλυρίας Αρβωνίτες ή Αρβανίτες μιλούσαν και έγραφαν τα ελληνικά, ενώ μιλούσαν μόνο και δεν είχαν γραφή για τα Αρβωνίτικα ή Αρβανίτικα στα οποία τα ίχνη τους χάνονται στα χρόνια των Πελασγών.
Το μπέρδεμα Αρβανίτες και Αλβανίτες έγινε κατά τους χρόνους της Τουρκοκρατίας και αντί να λένε Έλληνες Χριστιανοί Αρβανίτες και Αλβανοί Μωαμεθανοί Αλβανίτες τους ονόμαζαν όλους Αρβανίτες.
Ασφαλώς λοιπόν από πλάνη και καλήν πίστη ή και σκοπιμότητα εκινήθηκαν όσοι πίστεψαν και επανέλαβαν την θεωρία της παραφρασεολογίας και της πλαστογραφίας του Γερμανού Falmerayer περί ερημώσεως αγροτικών περιοχών της Ελλάδας και εποικίσεως από Αλβανούς, όσοι παρεννόησαν τον σκοπόν της εποικήσεως όσοι έγραψαν υπερβολές περί μεγάλου αριθμού Αρβανιτών κ.α.
Συνέχεια στο βιβλίο για να αισθανθείς περήφανος που είσαι Έλληνας Αρβανίτης (Πελασγός).

 

Σχόλια   

0 #28 Ιστορικός-Εκπαι δευτικόςΑλέξανδρος Κολόμβος 16-07-2016 22:35
Οι Πομάκοι δεν μιλάνε τούρκικα. Μιλάνε την πομακική, μια σλαβογενής γλώσσα. Είναι λίγος αν ΄χοι μηδαμινός ο αριθμός πραγμιτκών τούρκων που παρέμειναν στην Ελλάδα ή ήρθαν με ανταλλαγή πληθυσμών επί Βενιζέλου, ενώ οι περισσότεροι απ΄΄ο αυτούς είναι έποικοι,δηλαδή τους φέρνει η τουρκική κυβέρνηση, όπως κάνει και με τα κατεχόμενα στην Κύπρο για να κατοχυρώσει τις εδαφικές της διεκδικήσεις με τεχνητό και ύπουλο τρόπο. Οι Πομάκοι δεν έχουν καμμιά σχέση με αυτούς και την προπαγάνδα της Τουρκίας και της ψευδεπίγρφης Ένωσης Τουρκικής Μειονότητας Θράκης, μια μειονότητα που δεν υπα΄ρχιε, ακθω΄ς υπάρχει μόνο η αναγνωρισμένη μουσουλμανική κοινότητα των Πομάκων, Ελλήνων με σλαβογενή γλώσσα.
Παράθεση
-1 #27 ΑΥΤΟΙ ΕΙΣΤΕ, ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΕΙΣΤΕ, ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΟΥΔΕ ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΥΛΗΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΥΛΗ 08-06-2016 18:40
ΑΥΤΟΙ ΕΙΣΤΕ, ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΕΙΣΤΕ, ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΟΥΔΕ ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΥΛΗ

http://vege.com.pl/wp-content/uploads/2011/09/bonobo-sex-Medium.jpg
Παράθεση
0 #26 in limboΕλπίδα Μαρώνη 24-08-2015 17:45
Παραθέτοντας Κ. Γκιοκας:
Ειμαι αρβανιτης.
Αλλα δεν συμμεριζομαι ολες αυτες τις εθνικιστικες αρλουμπες που γραφουν οι σχολιαστες ειτε της μιας μεριας ειτε της αλλης.
Ολος ο κοσμος προερχεται απο μια αρχικη γενεση και ολοι οι λαοι πουδημιουργηθηκαν πρεπει να εκτιμουν ο ενας τον αλλον.
Τι σημασια εχει αν ειμαι αρβανιτης ή αν ημουν οτιδηποτε αλλο. Σημερα ζω στις ΗΠΑ που αποτελειται απο ολες τις φυλες. Ολοι οι ανθρωποι για μενα ειναι το ιδιο.

Η επιγεια ζωη για τον καθε ανθρωπο και λαο ειναι προσκαιρη. Η αγαπη και εκτιμηση του "πλησιον", ανθρωπου και λαου εχει σημασια και οχι ο φθονος και ο φανατικος εθνικισμος.
Ας στρεψουμε τα ματια μας στο ρημα της Καινης Διαθηκης.
Δευτερη επιστολη προς Κορινθιους κεφαλαιο 4:...18Δε στοχεύουμε σ’ αυτά που φαίνονται, αλλά σ’ αυτά που δε φαίνονται· γιατί όσα φαίνονται είναι πρόσκαιρα, ενώ όσα δεν φαίνονται είναι αιώνια.


φίλε έχεις δίκιο, στο ότι η επιστημονική θεώρηση δεν δύναται να εμπεριέχει αγάπες ή μίση. Γλωσσολογικά όντως υπάρχει συγγένεια. Εκεί που έχωσες τον θεό τα χάλασες. Συμφωνώ ότι ο θεός σου σε βοηθά να αγαπάς τον κόσμο, αλλά τι σχέση έχει με την γλωσσολογία; Εκεί που μένεις στην Αμερική έχει και υπέροχα Πανεπιστήμια τα οποία λατρεύω! Αν εμπλέκεις την αγάπη με ένα επιστημονικό θέμα, ο λόγους σου δεν έχει καμία υπόσταση. Είσαι καλό και ηθικό άτομο, όμως αν μπλέκει τον δικό σου θεό με όλα τα ζητήματα, απλά καταστρέφεις τον επιστημονικό διάλογο και μιλάς αγαπητικά, πράγμα δεκτό, μα χωρίς κάποιο επιστημονικό βάθος. Και είναι ανήθικα τα Αμερικανικά Πανεπιστήμια όταν κάνουν συγκριτική γλωσσολογική ανάλυση; Ο θεός σου καίει στην κόλαση τους ακολουθούντες την επιστημονική μέθοδο;;;
Παράθεση
-1 #25 αποσαφήνισηΝίκος Κακουλίδης 24-08-2015 17:38
Πόντιοι και Λαζοί δυο λαοί διαφορετικοί!
Θα πρέπει επιτέλους να ξεχωρίσουμε και τους Πόντιους από τους Περσικής υπηκοότητας Λαζούς!
Παράθεση
0 #24 ΑΠ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙtakispan 02-06-2015 16:45
Παραθέτοντας ΙΩΑΝΝΗΣ:
GUEST 7κάνεις λάθος από πότε έπεσε ρε η Μάνη στα χέρια τον Τούρκων που ανήκει στην Πελοπόνησο και δεν το ξέρω;εγώ ο μισός είμαι Μανιάτης και η Μάνη ποτέ δεν έπεσε στα χέρια των τούρκων δεν είναι όλοι οι πελοπονήσιοι ίσα και όμοια,στη Μάνη δούλεβε ζεματίστρα στα κεφάλια των Τούρκων που πήγαινε σύννεφο.Είσαι ημημαθής και δεν σε παρεξηγώ



kai stin Tripoli ti kanane? mipos kai o kolokotronis einai maniatis? exw akousei gia arvanitis, twra tha to akousw k afto
Παράθεση
-3 #23 ΑΠ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙtakispan 02-06-2015 16:42
Παραθέτοντας Guest:
Παραθέτοντας Κωστας Παταριδης:
Ενδιαφερουσα αποψις..δεν εγνωριζα για τους Αρβανιτες.τι απεγιναν οι αρχαιοι Ιλλυριοι ?για τους αλβανους ομως γνωριζω οτι ηρθαν απο την αλβανια (χωρα κοντα στην κασπια θαλασσα ) το μεγαλιτερο μερος αυτων ηρθε μετα την πτωση της πολης με την αδεια του σουλτανου. ο Δαρειος χρησιμοποιησε επισης αλβανους στις μαχες εναντιον του Μ. Αλεξανδρου.και γενετικα οι αλβανοι δεν εχουν καμια σχεση με τους Ελληνες. Τωρα πια με μια εξεταση DNA ειναι πανευκολο να βρεις ποιος ειναι Ελληνας και ποιος δεν ειναι..Αξιζει να διαβασετε ενα εξαιρετικα ενδιαφερον βιβλιο του ανθρωπολογου Αρη Πουλιανου για την καταγωγη των Ελληνων..οσον αφορα τον ανθελληνισμο των ξενων μπορω να τον καταλαβω ..τον ανθελληνισμο ομως καποιων (ελληνων).. εκει η τιμωρια πρεπει να'ναι σκληρη κι αμειλικτη..


ρε ψιλέ γιατί λες μπούρδες αφού δεν είσαι διαβασμένος ,και απλά μεταφέρεις αυτά που ακούς , το μονο DNA κοντά σε αυτό τον ελλήνων είναι τον αλβανών, κανένα άλλο ,δεν ξέρω αν οφείλεται στους αρβανίτες η όχι πάντως έτσι έχουνε τα πράγματα τραβα δες το με τα ματια σου στη παγκόσμια βάση δεδομένων με τα DNA όλον τον λαών





ti sxesi exei to stravokefalo, kontosverkiko, me xroma skatokokino, me to DNA ton ellinon? mezefte to vlaka re..
Παράθεση
-1 #22 ΑΠ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙtakispan 02-06-2015 16:37
oi arvanites einai sxedon oi progonoi ton albanvn. I ilirioi einai Komati progonwnn aftwn. sigoura den einai akrivws to idio alla 100% einai olio tous alvanoi kai I arvanitiki dialekto 70% einai I alvaniki. min ntrepeste giafto pou isaste, den einai kako na eisai ALVANOS.
Παράθεση
-4 #21 ΑΠ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙΚλαύδιος 27-01-2015 19:13
Eσύ που 'εγραψες αυτό το τερατούργημα που άρθρο αποκαλείς!! Πες μας σε ποιές πηγές βασίστηκες και ποιός σου έδωκε το δικαίωμα να βγείς σε συμπέρασμα αυθαίρετο και τελείως υποκειμενικό?
Παράθεση
-1 #20 ΑΠ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙπλουσος 20-01-2015 12:48
http://eranistis.net/wordpress/2013/04/03/%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%B5%CF%84%CF%89%CE%BD/
Παράθεση
+4 #19 ΑΠ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΔΥΟ ΛΑΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙΚ. Γκιοκας 01-01-2015 22:16
Ολα οσα γραφονται απο τις δυο πλευρες ειναι ασυναρτησιες.
Η Ρωμαϊκη αυτοκρατορια και κατ'επεκταση το Βυζαντιο, περιελαμβανε χριστιανους αλλους απο πιστη και αλλους απο εξαναγκασμο απο ολες τις φυλες της περιοχης. Κατι αναλογο με τις ΗΠΑ σημερα. Οταν το βυζαντιο κατακτηθηκε απο τον Μουσουλμανισμο, στραφηκαν στη μουσουλμανικη θρησκεια για τον βιοπορισμο. Ετσι οι κυριαρχες θρησκειες της περιοχης περιειχαν ατομα ολων των φυλων, που τα "DNA" τους ησαν αναμεμειγμενα μετα απο αιωνες συμβιωσης.
Οταν η ελλαδα "ελευθερωθηκε" (ποτε δεν ελευθερωθηκε) αποτελειτο απο χριστιανους και οι μουσουλμανοι "ελληνες" εκδιωχτηκαν. Απο την αλλη μερια εκδιωχτηκαν οι χριστιανοι. Ετσι στην Ελλαδα υπαρχουν ατομα αλλων φυλών ειπειδη διατηρησαν την χριστιανικη τους ιδιοτητα. Το ιδιο ακριβως ισχυει και στη Τουρκια, η οποια αποτελειται απο τις ιδιες φυλές.
Ετσι ολες οι εθνικιστικες προσπαθειες των "αμαθων" δημιουργουν προβληματα επιβιωσης και εχθρες μεταξυ των ανθρωπων.
Τα αποτελεσματα ειναι τρανταχτα με τις κρισεις που περνα ο κοσμος.
Επειδη ειναι περιορισμενος ο χωρος σταματω εδω και θα ηθελα να μου προμηθευσετε ενα ημαιηλ να υποβαλλω δυο επισυνατομενα κειμενα με διαφορες σκεψεις.
Με εκτιμιση
Ο αρβανιτης Κ. Γκιοκας
Παράθεση

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Εφημερίδα