Σάββατο, 25 11 2017

Φύλλα Εφημερίδας

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΡΤΙΝΟΥ

 Περισσότερα...   

Το νέο Δημοτικό παιδικό Σταθμό Μαρτίνου επισκέφτηκα την Δευτέρα 25 Νοέμβριου 2013 μαζί με την Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Μαρτίνου Σπυριδούλα Γιάγκου.
    Ο Δημοτικός παιδικός Σταθμός Μαρτίνου λειτουργεί φέτος για τρίτη χρονιά και η πρώτη εντύπωση μας ήταν τα χαρούμενα προσωπάκια και η χαρά που μας μοίρασαν απλόχερα τα πιτσιρίκια.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 1830

Ο  ΔΗΜΟΣ ΛΟΚΡΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ  ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΤΟ  ΜΑΡΤΙΝΟ

Περισσότερα...

Στις 5 Οκτωβρίου 2013 στην Αθήνα η εταιρεία frattis auctions στην 25 Δημοπρασία Σπανίων βιβλίων, τεκμηρίων, έργων τέχνης και Συλλεκτικών αντικειμένων δημοπράτησε και χειρόγραφες επιστολές της Ελληνικής Πολιτείας Έτους 1830 που αφορούσαν το Μαρτίνο.

Στην προτροπή του Συλλόγου των εν Αθήναις και Απανταχού Μαρτιναίων «ΑΙΑΣ Ο ΛΟΚΡΟΣ» ο Δήμος Λοκρών ανταποκρίθηκε και συμμετείχε στην Δημοπρασία.

Κάθε φωτογραφία... χίλιες αναμνήσεις

 

 

 

Περισσότερα...

Από αριστερά: Σταύρος Λιβέρας, Γεώργιος Βόλης, Άγνωστος από το Λούτσι, Κων/νος Κυράνας, Ιωάννης Κυράνας

ΑΡΧΕΓΟΝΕΣ ΡΙΖΕΣ: ΚΑΤΑΡΙΨΗ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ FALMERAYER

Από νεότερες έρευνες της εγκατάστασης Ελλήνων Αρβανιτών χριστιανών δίπλα στα χωριά της Ανατολικής Λοκρίδος Λιβανάτες, Μαλεσίνα, Μαρτίνο.

Η θεωρία του ανθέλληνα και πλαστογράφου Γερμανού Falmerayer έλεγε ότι ερημώθηκαν μεγάλες περιοχές της Ελλάδος και κατοικήθηκαν από Αλβανούς μπερδεύοντάς τους λόγω γλώσσας με τους Έλληνες Αρβανίτες και από Σέρβους. Ούτε σταγόνα αίμα από τους αρχαίους Έλληνες δεν υπάρχει στους σημερινούς κατοίκους της Ελλάδος έλεγε, απόγονοι του Πλάτωνα και του Περικλή δεν υπάρχουν.

Μαρτίνο: Σπήλαιο Πανός

Περισσότερα...

Αθήνα, 23/9/2013
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΑΛΑΙΟΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ – ΣΠΗΛΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΝΟΤΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΘΕΜΑ: Αρχαιολογικές έρευνες στο σπήλαιο Πανός στο Μαρτίνο Φθιώτιδος

Σε απάντηση αιτήματός σας για πληροφορίες σχετικά με την αρχαιολογική έρευνα της Εφορείας μας στο σπήλαιο Πανός στο Μαρτίνο, σας ενημερώνουμε βάσει του αρχείου της Υπηρεσίας μας τα εξής:

ΤΟ ΒΗΜΑ του Δήμου Λοκρών, της Δημοτικής Κοινότητας Μαρτίνου, της Τοπικής Κοινότητας Λάρυμνας

ΔΩΡΕΑΝ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΛΟΥΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ Κ.Α.Π.Η. ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΟΚΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ


Στα μέσα Σεπτεμβρίου 2013 τα μέλη του Κ.Α.Π.Η Μαρτίνου για τρίτη συνεχή χρονιά και για δέκα μέρες απόλαυσαν εντελώς δωρεάν τις θεραπευτικές ιδιότητες των πηγών του Κονιαβίτη στα Καμένα Βούρλα.

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΥΛΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

 

 

 

Του Πέτρου Σελέκου

 Τον Αύγουστο που μας πέρασε, έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο, η ερευνήτρια-συγγραφέας Ζαφειρούλα Στεφάνου. Η τελευταία φορά που μιλήσαμε ήταν πριν φύγει για το νοσοκομείο. «Αύριο φεύγω για τη θεραπεία… έχω μπει στην τελική ευθεία», μου είπε και δεν ξαναγύρισε… Έφυγε για το τελευταίο ταξίδι. Η Ζαφειρούλα ήταν ένας σπουδαίος άνθρωπος! Όσοι τη γνωρίσαμε από κοντά θα την θυμόμαστε για πάντα.  

ΟΙ ΧΥΤΡΟΙ ΤΩΝ ΨΩΡΟΝΕΡΙΩΝ (ΠΗΓΕΣ ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟΥ)

 Γράφει ο Παναγιώτης Γ. Δημάκης

 Σε κάθε σκοπούμενη εργασία, κυρίως συλλογής πληροφοριών παλαιοτέρων και συγχρόνων για την επαναφορά στη σημερινή πραγματικότητα και κριτική παρουσίαση, θεμάτων, όπως π.χ. των Θερμοπηγών και των ιαματικών υδάτων, απαραίτητο εργαλείο, είναι ο πλούτος της Ελληνικής γλώσσας, ιδιαίτερα σ’ όσους, καταγόμενοι, από αγροτικές περιφέρειες, φέρουν στο γλωσσικό τους απόθεμα, αρκετά πανάρχαια γλωσσικά στοιχεία, που ληθαργούν και επανέρχονται κατά περίπτωση.

Φωτο 1. Στις πηγές Νο4 σχηματοποιούνται καθαρότερα «οι Χύτροι», τα υπολείμματα υδραυλικών αμμοκονιαμάτων, ενώ τα γλαυκά ύδατα δίνουν εξαίσια και μοναδική αισθητική στο τοπίο.

Μαρία Πενταγιώτισσα

 

 

 

 

Πάνε χρόνια πίσω, γύρω στο 1960 εξάχρονο παιδί, όταν ανηφορίζαμε μαζί με την αδελφή μου και τη συχωρεμένη τη μάνα μου προς το Ξεροβούνι για να ποτίσουμε κάτι χωραφάκια δίπλα στο παλιό νεκροταφείο στο Παλαιοχώρι και πιάσαμε κουβέντα για τη Μαρία την Πενταγιώτισσα (δεν θυμάμαι καλά αν είχε χωράφι εκεί η Μαρία ή για τον κάρκανο). Άρχισε λοιπόν η μητέρα μου να μας εξιστορεί όλα όσα είχαν φτάσει στα αυτιά της απ' τον πατέρα της ή από θρύλους και παραδόσεις.

ΠΟΤΕ ΝΗΣΤΕΥΟΥΜΕ

ΝΗΣΤΕΙΑ: Η νηστεία είναι εκούσια ή ακούσια. Αποχή από το φαγητό. (Μπαμπινιώτης σελ. 1183).

Ο όρος νηστεία χρησιμοποιείται, προς δήλωση της εκουσίας αποχής, από ορισμένες τροφές. Κυρίως λιπαράς, για θρησκευτικούς λόγους. (ΗΛΙΟΣ, Τόμ. ΙΣΤ, σελ.219).

Η νηστεία και ο μοναχικός βίος είναι συνήθεια ανατολική (λεπτομέριες θα βρείτε ΗΛΙΟΣ, τόμ. ΙΣΤ, σελ. 219).

Η εκκλησία έχει καθιερώσει ορισμένες ημέρες κατά τις οποίες οι πιστοί οφείλουν να απέχουν, από τις ηδονές της ζωής και από ορισμένες τροφές και ποτά.

Οι ημέρες της αποχής είναι οι εξής:

Σελίδα 1 από 2

Εφημερίδα